Prosty torcik jaglany

Ciasta z kaszy jaglanej to ostatnio hit. Można znaleźć wiele przepisów mniej, czy bardziej skomplikowanych. Ja lubię gdy tego typu kaszowe słodycze można  wykonać z prostych i łatwo dostepnych składników, a zwłaszcza takich, które zazwyczaj mam w domu. I w ten sposób powstał torcik jaglany. 

Składniki:
- biszkopty lub herbatniki na spód 
- mleko
- 200 g kaszy jaglanej przed ugotowaniem
- 1/2 tabliczki gorzkiej czekolady
- cukier lub miód według uznania
- 3-4 łyżeczki dżemu lub powidła  ( można pominąć) 

Wykonanie:
Kaszę wsypujemy do garnka i zalewamy wodą tak, aby kasza została przykryta ok. 2 cm ponad poziom. Zagotowujemy po czym odlewamy wodę, płuczemy kaszę 2-3 razy pod bieżącą wodą. Ja to robię na zasadzie "zlania cieczy znad osadu" czyli odlewam wodę znad kaszy, znów dolewam tym razem zimnej, odlewam i tak kilka razy aż woda przesatnie być metna. W ten sposób  pozbywamy sie goryczki. Do wyplukanej kaszy wlewam mleko. I tu mam problem bo ja zwykle robię to " na oko". Wydaje mi się, że  ok 1.5 szklanki. Kaszę gotujemy z dodatkiem cukru lub miodu na wolnym ogniu, najlepiej pod przykryciem. 
W tym czasie w tortownicy układam biszkopty. 
Gdy kasza bedzie już miękka dzielę ja na dwie części. Jedną blenduje z dodatkiem gorzkiej czekolady. Drugą z dodatkiem miodu/cukru jeżeli wydaje się mało słodka. Można też zblendowac z mocno dojrzałym bananem ( maks 1 mala sztuka aby nie rozrzedzic masy). Na biszkopty wlewamy najpierw masę czekoladową, nastepnie kładziemy kilka kleksow dżemu/powidła i wylewamy masę jasną. Zdobimy tartą czekoladą lub ozdobami do tortu.

Uwaga jeśli masa jest zbyt gęsta i ciężko się blenduje można  rozrzedzic nieco poprzez dolanie mleka. Gdy odwrotnie mozna dosypać mielone siemie lniane. 

Torcik pyszny, zdrowy i prosty :-) 



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Osobowość typu skaner czyli gdy łapiesz kilka srok za ogon

Milky way czyli malowanie na mleku

Maski i różdżki z filcu - sposób na udane przyjęcie dla dziecka